Geng Ashaabulkami..
"sebaik2 manusia adalah yg lebih taqwanya di antara kalian"

Terawih begins..

11:00 PTG
Selama kami duk di Yaman,ni 1st time kami terawih di Masjid Ra'is(presiden).. Kebanyakan masjid di Yaman ni cuma wat terawih 8 rakaat,tapi bacaan memang x nafi la,panjang...habis pendek pun 1 muka setengah..nasib la diorang x wat 20,kalu x,sume pakat cari port...wakaka..




Ni dah abis terawih..tunggu pe lagi,pakat2 posing la...arab pun nak amik bahagian..



Ni sume pakat2 chaw coz dah abis witir n doa..


Dah kuar masjid pun duk posing lg..


Ni singgah jap tolong pakcik sowg tu xleh stat kreta dia..dan lg posing2..



Read On Comments

Bermula Ramadhan..

10:12 PTG
Ramadhan datang lagi..ahli rumah kami pun dh bertambah...dari 8 dah jadi 16..semakin meriah la kehidupan kami skarang..Tambah pulak banyak tetamu dari luar yg silih berganti ziarah rumah kami..ada yang dari hudaydah,hadhramaut,mesir pun ada..so,kami paparkan kisah2 kami utk tatapan bersama..


Time ni Alhamdulillah x blackout...dapat kami makan dengan tenang..


Yg tunduk2 tu namanya firdaus...dia ni pemalu skit.. time owg tangkap gmbar,kerje tunduk kpala je..


Ha,ni Ismail n Omar..jemaah talam ni slalu tambah banyak kali..


Ni Ahmad,Shakir n Zikry..


Ucop ni makan sowg2 lak..



Read On Comments

Keindahan St.30

2:11 PTG

















Read On Comments

Jom swimming!!

4:50 PTG
Huh,x lama lg dh nak masuk musim sjuk... so,kami amik kesempatan ni gi mandi kolam ramai2..kolam ni x sempoi mana pun,tp tiket masuk je dah 1000yer/rm20..xmasuk tambang pergi balik lagi...huh..pehal pun,jom ushar2 pe kami wat..


Baru sampai je dah kalut posing..


Baru sampai dah lapar...maklum r lum mkn dr pg...ni pn dh dkt zohor..so,singgah warung makan makanan yg kitorang bawak dr umah


Ni la apa yg sempat kami masak..


Nampak berselera x diorang?


Yg pakai serban tu makan smpai x ingat dunia..


Ni sharp-shooter kami...klu mkn x abis,dia la yg setelkan..


Yg ni tuan guru padang serai..



Tgh makan pn nk bermanja...payah la cmni...


Nmpk poyo x?


Yg ni aku xrti komen....komen sndiri la..


Tuan guru nk posing gak?


Ni bukan duk kata kt orang tau...duk ngumpat je...wakaka...


Ni tgh bincang japgi nk flip cmne...


Cam biase la...sume nak posing...


Wokeh,tiba time swimming..


Diorang ni nmpk cam hebat je...hebat bergaya je la...haha...


"Eh eh eh,elok2 skit rain...kang jatuh aku...dah la aku xrti brenang.."Ahmad Albab


Bulu ketiak tu cover2 sket...haha..


Tuan guru duk minum air pe tu?


Wah...tuan guru wat peace la...


Ai,ni lantai basah apasal?


Ai..kerap tuan guru ni posing..


Omar ni wat2 busy lak..


Sume dgn gaya tersendiri...


Alang2 ada krusi,posing la...


Skali g...citt


Sume sdih da kne balik...abih dh la 1000ryl..



Sume balik ngan muka toye...pnat giler bhai..



Mentang2 paklong tu ada snapang,pakat nak posing sume..


Safwan ni td ada dh,nk posing lg?

Read On Comments

Masak2..

8:49 PTG
Chef ni bkn wat2 terer,mmg terer sungguh..bruntung kami ada member yg terer masak...bleh makan sdp tiap ari...sambil2 masak tu diorang ajar kami cara2 nak masak..kami wat la giliran supaya resipi kami berkembang..so,xlama lagi sume pakat buka restoran la bila dah balik malaysia..haha..





Hari ni kenduri daging Ahmad...Allahuakbar!!

Si Safwan tu duk bace doa bg sdp makanan kami..




Read On Comments

Iklan sikit..

Eload System- Topup Kredit Serendah RM3.00 serendah RM3

Eload System- Topup Kredit Serendah RM3.00 serendah RM3

Sembang2...


ShareThis