Geng Ashaabulkami..
"sebaik2 manusia adalah yg lebih taqwanya di antara kalian"

OPENHOUSE 2009

9:15 PTG
=====================================================
Inilah dia geng Ashaabulkami pada hari raya ke3 2009..Akhirnya terlaksana juga program yang penat2 kami susun..Sori la coz lambat sangat nak update yg nie..blogger sibuk belajar bahasa arab ngan ahli dakwah Yaman..
======================================================




Inilah wajah2 ceria kami (padahal tengah penat smua) pada pagi raya ke3..

----------------------------------------------------------------------------


Bila dah ramai camni,mula la sembang2 merapu..Si Firdaus tu duk cerita pe sampai tangan xsenang duduk..
----------------------------------------------------------------


Time ni tetamu2 dari hadhramaut baru sampai..Jemaah diorang dalam 15 orang

-------------------------------------------------------------------------


Ni geng kami tengah bermesra ngan orang kuat PERMAYA
------------------------------------------------------------------


Amacam?Nampak meriah tak?Tetamu bukan saja dari sekitar Yaman,bahkan Mesir pun ada..

----------------------------------------------------------------------


Posing terakhir geng Ashaabulkami sebelum menyerbu tilam masing2 dek kepenatan..
----------------------------------------------------------------




Read On Comments

Persiapan OPENHOUSE

2:30 PG
====================================================
Walaupun tahun ni merupakan tahun pertama kami beraya di bumi Yaman,kami berjaya melaksanakan 1 program yg ckup hebat...dengan berbekalkan tenaga ashaabulkami dan sdikit bantuan dari tetamu kami(Faizol n Marzuq),majlis yg kami raikan menjadi cukup meriah.. 1 malam kami tak berehat.masing2 bertungkus lumus nak menjayakan majlis openhouse kali ni..jom ushar2 skit pe kitorang wat..
====================================================

Amir ni paling rajin basuh periuk..
p/s:Ha mir,jangan ckp aku x buh gmba ko lak..awal2 aku buh..;p
......................................................................................................................

Nasi impit ni baru siap... nampak cam dadah la pulak...huhu..
......................................................................................................................

Hanis ngan Amir tgh siapkan peralatan masak...
.......................................................................................................................

Tuan guru Hj Hassan tengah pasang bukhur(pewangi bilik)
..........................................................................................................................

Omar tgh angkat nasi impit yang baru siap..
......................................................................................................................

Bukan senang nak pasang ketupat..dah miskin sangat xde krusi..emm,makluman sket,ketupat2 kitorang ni dah di kalerkan ngan warna2 negeri kitorang..2 yg kalerful..
.....................................................................................................

Sume wat2 cara...
.......................................................................................................................

Shakir tgh potong daging kambing panggang...
.................................................................................................................

Banner yg dah siap...hasil sentuhan seni dari Faizul..Khat tu yg aku maksudkan..yg conteng2 kt tepi tu aku xtaw sape..
p/s: Faizol,kitorang ucap mekasih banyak2 coz sudi siapkan banner sempoi ni kat kami..

.....................................................................................................................

Pakat2 posing ngan banner baru...
......................................................................................................................


Fezol tengah sungguh2  kerat nasi impit
..................................................................................................................


Akram pn wat2 rajin tym ni..
...................................................................................................................


Waktu persiapan tempat..
...............................................................................................................


Sume sampah2 dibasmi..
.............................................................................................


Dapur gas pn kena bersih gak...
...........................................................................................


Tau aku nak tangkap gambar,dan2 sume posing...wakaka...
..........................................................................................................................


Ni bahagian panggang memanggang...
......................................................................................................................



Agak2 tgh wtpe tu?
............................................................................................


Bukan kertas yg aku pegang tu..daun...nk wat ktupat...
..................................................................................................................


Ni sume tukang masak sempena openhouse kami kali ni...
nasi minyak ko memang zein Marzuq!!Len kali datang ziarah kami lagi...
.......................................................................................................................



Read On Comments

Pagi Raya..

1:09 PG
========================================================
Pukul 6.30am smua dah bersiap nk gi solat raya di rumah encik Hamdan (sekretari ke3 kedutaan)..rasanya xde yg tertinggal kali ni,smua ikut..tetamu kami dari mesir pun ikut skali...ada 4 biji bas datang amik kami di depan jamiah iman..
========================================================

Geng Ashaabulkami je dah 1 bas..huh..

.......................................................................................................................

Aku xdan duduk dah amik gambar..

....................................................................................................................

Ni tengah takbir raya...

.....................................................................................................................

Hebat x hebat geng kami,sorang jd pengacara...

.................................................................................................

Ni tym khutbah...

..........................................................................................................................


Mcm biase la,sape xboring dgr khutbah....haha..

.......................................................................................................................

Ni dia Duta Besar Malaysia ke Yaman...En.Samad

........................................................................................................

Salam2,peluk2,cium2...dh jd macam org yaman...walaupun berbaju melayu...

...........................................................................................................................................

........................................................................................................................

.......................................................................................................................

.......................................................................................................................

<<<>>>

........................................................................................................................

Perangai kami x sama ngan orang yaman ialah bab beratur...org yaman jenis kalut,xsabar2..org melayu ni beradab...so,kat mana2 pn kita sentiasa beradab...

........................................................................................................................................

Kat tangga pn jadi kerje...

.................................................................................................................

Diorang ni duk ngumpat sape ntah...wakaka..

....................................................................................................................

Ha...nampak meriah x?

................................................................................................................

Menu pagi raya kat sini nasi himpit kuah kacang ngan sup...

...................................................................................................................


<<<>>>

.....................................................................................................................

Ni dia banner openhouse..

..................................................................................................................

Bermesra ngan pakcik Din...

...................................................................................................................

Bila lagi nk bgambar ramai2...

....................................................................................................................

Aduh,sape ntah kat ujung tu,dia sorang tangan masuk lam poket...
.................................................................................................................................
<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>

Read On Comments

Malam Raya..

12:03 PG
=============================================================
Hmm...tahun ni 1st time kami beraya di negara orang..malam raya di Yaman ternyata memboringkan...tiada lagi kedengaran bunyi mercun dan laungan jerit tawa sanak saudara yg selalunya memeriahkan suasana malam raya...Pun begitu,kami cuba memeriahkan suasana dgn membuat biskut2 dan kuih2 raya dengan d iringi lagu2 raya dan laungan takbir pada YANG ESA..banyak kekurangan yg kami alami spt kekurangan peralatan dan bahan utk memasak,ditambah lg dgn masalah bekalan elektrik dan air yg sntiasa x mencukupi...camne pn,kami tetap gigih siapkan kuih raya utk majlis openhouse kami pada hari raya ke3.....
==============================================================




Biasa la nak raya kne smart...
....................................................................................................
Ni bahan2 utk wat kue raya..
...............................................................................................................

Ni tengah wat biskut almond london
........................................................................................................

Chef Rozai beraksi...
.........................................................................................

Tabur2 skit...
.......................................................................................

Elok2 shakir...
.......................................................................................

Mail pn wat kue tu...
................................................................................................

omar ni biskut2 dia sume cantik2..
..............................................................................................................

Bergaya ngan hasil kerja..
..................................................................................................................

Iklan sket... Mercun ni je yg kami jumpe d yaman...
.......................................................................................................

Ni oven ciptaan kami...nak beli xde dwet...
........................................................................................

Firdaus ni wat2 rajin je...dh xde keje..
....................................................................................
<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>

Read On Comments

Iklan sikit..

Eload System- Topup Kredit Serendah RM3.00 serendah RM3

Eload System- Topup Kredit Serendah RM3.00 serendah RM3

Sembang2...


ShareThis